10 lépés, hogy optimalizáld a weboldaladat

Sokan nem tudták, de a forgalom kétharmada organikus keresés által keletkeznek, és mindössze 10% az, akik a közösségi média platformok hirdetései által találtak rá termékeinkre. Ahhoz, hogy egy sikeres digitális marketing stratégiát tudjon kidolgozni, meg kell ismernie a keresőmotorok működését.

Bejegyzésünkben lépésről-lépésre megmutatjuk a legfontosabb tudnivalókat, hogy átfogó képet kaphassatok a keresőoptimalizálás fontosságáról.

Kezdjük az alapoktól, mi is a SEO?

Ahhoz, hogy megértsd, mi az a keresőoptimalizálás, szükséges megismerni a keresőmotorok (Google, Bing, stb) működését. Hogyan határozzák meg a keresési rangsorokat? Hiszen elképzelhető, hogy rengeteg weboldal foglalkozik azonos témával, mégis valami alapján kialakul egy sorrend.

A keresőmotorok, mint például a Google is a weboldalakat indexeli, képzeld el ezt úgy, mint egy régi telefonkönyvet, csak épp digitális úton.

Miután létrehoztad a weboldalat, a keresőmotorok átnézik az aloldalakat, hogy megértsék a benne található információkat, és ennek megfelelően indexelik, így megjelenve a keresési találatok közt. A keresőmotorok ma már képesek megérteni a weboldalon található összes információt (szöveg, szerkezet, nem szöveges tartalmak), és különböző tények (relevancia, tekintély) alapján képesek indexelni.

Ezután jön képbe a keresőoptimalizálás. A SEO (Search Engine Optimization) arra a folyamatra utal, amely során a weboldalt a keresőmotorok számára jobbá tesszük azért, hogy a keresőmotorok megértsék a relevancia értékét, és ennek megfelelően rangsorolják a keresésben.

Most pedig tisztázzunk egy fontos félreértést a SEO kapcsán:

A keresőmotorok oldalakat (!) indexelnek, nem pedig a weboldalad egészét. Ez azt jelenti, hogy a SEO munkáját oldalanként kell elvégezni.

Miért fontos a SEO?

Az előző részben már kaptál egy képet a SEO fontosságáról. A további megértéshez gondolj a saját keresési szokásairda.

Tegyük fel, hogy azért keresel a Google-ra, mert egy adott témáról szeretnél új információt találni, például "a legjobb eszközök az e-mail marketinghez". Csak úgy beírod, vagy talán csak beírod, hogy 'eszközök az e-mail marketinghez'. Azonnal kapsz egy találati listát.. ezek után melyikre kattintasz?

Elmentél már a második vagy harmadik találati oldalra? Valószínűleg nem, és ha igen, akkor sem túl gyakran.

Ez a példa jól mutatja, miért fontos a SEO. Ha az oldalaid keresőmotorokra vannak optimalizálva, az segít az általános keresési rangsorolásban.

A cél az, hogy az ügyfeleid által végzett keresésnél az első oldalon (még jobb: az első néhány listán belül) szerepelj, hogy megnövekedjen a webhelyedre irányuló forgalom.

Nézzünk 10 alapvető SEO trükköt, amelyet használva javíthatod az oldaladat.

1. Végezz kulcsszó kutatást és használd ezeket a kifejezéseket

A kulcsszavak fontos szerepet játszanak a SEO-ban. A kulcsszó jelzi a cikked fő témáját, és ez teszi lehetővé, hogy az emberek megtalálják a cikkedet, ha online keresést végeznek az őket érdeklő témára.

A kulcsszó lényegében az, amit az emberek beírnak, amikor keresnek valamit. Ezért kell meggyőződnőd arról, hogy a kulcsszavak összhangban vannak a célközönség keresési szándékával. Ez lehet egy rövid kulcsszó, mint például "digitális marketing", vagy egy hosszú kulcsszó, mint például "hogyan hozzunk létre egy jó digitális reklámkampányt".

A rövidebb kulcsszavak általában nagyobb keresési volumenűek. Ez azt jelenti, hogy nehezebb lehet rájuk rangsorolni. A „long-tail-kulcsszavak” (hosszú kulcsszavak) keresési mennyisége, elérése alacsonyabb, de ehhez képest nagyon specifikusak. Előnyük, hogy pontosan meg tudja célozni az irántuk érdeklődő közönséget. A legjobb, ha mindkettő - a hosszú és a rövid - kulcsszavak keverékére törekszik.

Továbbá ideális figyelembe venni a keresési és a használni kívánt kulcsszó rangsorolási nehézségét. A keresési volumen azt jelzi, hogy milyen gyakran keresnek az emberek az adott kulcsszóra. A nagyobb keresési volumen azt jelenti, hogy az emberek jobban érdeklődnek az adott téma iránt. A rangsorolási nehézség viszont azt jelzi, hogy mennyire lesz nehéz a keresőmotorok találatai között rangsorolni.

2. Helyezd el a kulcsszavakat az oldaladon

Minden oldal vagy blog számára más kulcsszavak lesznek relevánsak. Ebben a cikkben a keresőoptimalizálás kezdőknek a kulcsszó. Ez az a kifejezés, amire nagy valószínűséggel kerestél és megtaláltad a cikkünket.

Ideális esetben a kiválasztott kulcsszavaknak az alábbi helyeken találhatod meg:

  • A bejegyzés címében
  • Az URL címben
  • A bejegyzés első és utolsó bekezdésében
  • A szövegben organikusan az egész bejegyzésben
  • a felhasznált képek címkéiben

Amíg nem zavarják a cikk folyását, addig tegye be őket!  Csak óvakodj a „Kulcsszótöméstől ("Keyword Stuffing"), amelyet ebben a bejegyzésben később kitárgyalunk.

A kulcsszavak létfontosságúak, de nem az egyetlen összetevője a webhely optimalizálásának. A forgalom növeléséhez más fontos szempontokra kell összpontosítania.

Nézzünk tovább néhány stratégiai módszert a webhely optimalizálására.

3. SEO beépítése a permalinkekbe (állandó linkekbe)

A permalink az az URL, amelyet egy weboldal elérésekor látsz. A permalinkek sokat elárulnak a weboldal általános szerkezetéről, nem lehetnek túl hosszúak, ugyanakkor világosan leírják, hogy miről szól az oldal, az olvasó és a webhelyet feltérképező robotok számára egyaránt.

Mint már említettük, a keresőrobotok a webhelyed összes oldalát feltérképezik, hogy teljes mértékben megértsék a webhelyed témáját, és helyesen indexeljék azokat. Használj egyértelmű és értelmes szavakat az URL-címében. Ha például van egy online könyvesboltod, strukturáld az oldalaid a permalinkekkel, hogy az emberek láthassák, mihez férnek hozzá, és hogy segítsen kontextusba helyezni az általános információt. Ez egyértelművé teszi a hierarchiát a keresőmotorok számára, és segíti a SEO-t.

Így kell kinéznie:

Ahogy a neve is sugallja, a permalink állandó, ezért fontos, hogy a megfelelőt határozd meg az oldalaid számára. Nem ajánlott konkrét dátumokat vagy olyan információkat használni, amelyek változhatnak.

Ideális esetben idővel folyamatosan frissíted az oldalad. Egy olyan oldal, amely már jó ideje online van, a jobb SEO szempontjából játszik szerepet. Ideális esetben nem akarsz olyan oldalakat létrehozni, amelyeket mindig törölni fogsz. A régebbi oldalak nem rangsorolnak, csak azért, mert régebb óta vannak közzétéve. Azért rangsorolnak, mert idővel sikerült tekintélyt jelezniük a generált forgalom, a linképítés és egyebek révén. Kulcsfontosságú, hogy friss és releváns információkkal tudd frissíteni az oldalaidat, és ez azt jelenti, hogy időtálló URL-struktúrát kell létrehoznod.

Tegyük fel, hogy írsz egy cikket a "Top 5 marketingtipp 2023-ra" témában. Ez egy nagyszerű téma! De a permalinkedben hagyd ki a 2023-at. Ezzel frissítheted a cikket, és később megírhatod a 2024-es trendeket is.

Ugyanez a szabály vonatkozik az egyes ünnepekre, például a fekete péntekre vonatkozó oldalakra is. Ez évente megtörténik, és ezt az oldalt a következő években újra akarod majd használni.

4. Hiperhivatkozás a meglévő tartalomra

Ha a bejegyzés, amit éppen írsz, kapcsolódik egy másik, már megírt bejegyzéshez, linkeld azt! Jó gyakorlat, ha a tartalmaidat hiperlinkkel összekapcsolod a webhelyed más bejegyzéseivel és oldalaival. Ez hozzájárul a jobb felhasználói élményhez azáltal, hogy segít az olvasónak a kapcsolódó tartalmak további felfedezésében és a webhelyed más oldalaira való navigálásban, valamint segíti a botokat a webhelyeid indexelésében és kontextusba helyezésében.

5. Írj minőségi tartalmakat. Nincs kulcsszavakkal való tömködés!

Természetesen olyan tartalmat kell írnod, amely leköti az olvasókat. Ügyelj arra, hogy a témádat teljes mértékben lefedje, és ne hagyj ki olyan információkat, amelyek fontosak lehetnek. Lényeges, hogy áttekintést adj a közönségednek a kívánt témáról és az igényeiknek megfelelő válaszokat.

A több szó nem feltétlenül egyenlő a magasabb minőséggel, de mivel azt jelzi, hogy a témát alaposan körüljártad, segíthet. Összefüggés van a szócikkek száma és a rangsorolás, valamint a cikk mélysége és a rangsorolás között.

A téma teljes körű lefedése mellett a világos, mégis elegáns és társalgási stílusú írás csodákra képes. Ne helyezd el a kulcsszavadat mindenhol a cikkedben a magas kulcsszó-sűrűség reményében. Sokan azzal próbálják átverni a rendszert, hogy minél több kulcsszót helyeznek el mindenhol, de ez nem fog működni, és sokan valóban keresési büntetést kapnak érte, amit aztán nagyon nehéz korrigálni.

A keresőmotorok rendkívül intelligensek, és felismerik a kulcsszavak tömését.

6. Optimalizáld a képeidet

Olvashatóság szempontjából a képek kiemelten fontosak. Segítenek vizuálisan erősíteni a tartalmadat, hogy még inkább érthető legyen az olvasó számára, de nem csak ezért relevánsak. SEO szempontjából is fontos segítség a weboldalad számára. Ugyan egy képek nem lehet feltérképezni, viszont a képek alt szövege (alt text), vagyis a leírása segíthet ahhoz, hogy elérjék a tartalmadat.

Ha a kép ALT-szövegében a megfelelő kulcsszavadat használod, az biztosítja, hogy a Google indexelni fogja az adott kulcsszóra a képet.

Észrevetted már, hogy a keresési találatok tetején milyen képek jelennek meg? Ezek is remekül elvezetik az embereket a webhelyére, és következésképpen jelzik, hogy webhelyed és képeid relevánsak a keresési témához. A képek tömörítése szintén fontos tényező. A webhely sebessége kulcsfontosságú a SEO szempontjából, és a képek mérete és formátuma nagy szerepet játszhat ebben. Győződj meg tehát arról, hogy megfelelően optimalizáltak a képeid. Ezt könnyen megteheted különböző képtömörítő eszközök, programok használatával.

7. Oldalsebesség

A weboldal sebessége 2018 óta kulcsfontosságú szerepet tölt be a Google rangsorolási rendszerében. Az emberek szó szerint másodperceket töltenek a honlapodon, mielőtt eldöntenék, hogy tovább akarják-e vizsgálni, vagy bezárják.

A gyors betöltés ideális felhasználó élményt biztosít. Ha az oldalad túl hosszú ideig töltődik, annak komoly következményei lehetnek, mert az emberek nem fognak várni, ami magas visszafordulási arányt eredményez. (Visszafordulási az, amikor a webhely mindössze egyetlen oldalán zajlott munkamenet, nem kattintottak más oldalakra, nem tartózkodtak az oldalon, hanem inkább kiléptek belőle) Bár a visszafordulási arány nem olyan tényező, amely közvetlenül befolyásolja a rangsorolást, kapcsolódik az oldal sebességéhez.

8. Reszponzivitás – Ne felejtsd el a mobil változatot!

Mivel az emberek fokozatosan egyre gyakrabban használják mobiltelefonjaikat az internet elérésére, szükségszerű, hogy a weboldalt optimalizáljuk. Amennyiben nem tesszük meg, az magas visszafordulási arányt fog eredményezni. Senki sem akar egy olyan weboldalon maradni, amely nincs mobiltelefonra vagy tabletre optimalizálva. A helytelen formázás bosszantó hibákat okozhat, például nem működő gombokat, vagy azt, hogy oldalra kell görgetni, csak hogy az oldalt teljesen lássuk.

A pozitív felhasználói élmény arra készteti az embereket, hogy maradjanak és felfedezzék webhelyed, ami ismét azt jelzi, hogy oldalad releváns a választott kulcsszó szempontjából.

9. Technikai keresőoptimalizálás

A 3. pontban beszéltünk a weboldal jó struktúrájának kialakításáról, ami már a technikai SEO részének tekinthető. A technikai SEO azonban túlmutat a permalinkeken és a megfelelő kulcsszavak kiválasztásán. A weboldalad reszponzív kialakításáról van szó. Ez a téma nagyon specifikus és technikai jellegű, így túlmutat azon, amit egy kezdőknek szóló SEO útmutató leírna. Ennek ellenére fontos, hogy itt rámutassunk.

Dolgozz együtt egy technikai SEO-szakértővel, valamint a csapatoddal, hogy megértsd, hogyan kellene kinéznie az ideális honlapszerkezetnek és dizájnnak a célközönséged számára.

10. Frissítsd az oldalakat és a tartalmakat

Rendszeresen érdemes lesz SEO-auditot végezned, hogy frissítsd a tartalmaidat. Különösen azért, mert az információk és a trendek gyorsan változnak, és nem szeretnéd, ha elavult információk miatt büntetést kapjál a keresési rangsorban.

Nézd át a régebbi oldalakat és oldalakat, értékeld a tartalmat, és ellenőrizd, hogy minden megfelelően optimalizált-e. Ha a tartalmának már nincs relevanciája, nem optimalizált.

Ne felejtsd el népszerűsíteni a bejegyzéseidet és tartalmaidat!

A SEO folyamatos munka, de idővel és tapasztalattal a kezdőknek szóló SEO útmutatóból egy haladóbb pozícióba kerülhetsz. A releváns bejegyzések (friss tartalmak) következetes közzététele a blogodon az egyik legjobb módja annak, hogy javítsd a keresőmotorokban való rangsorolásodat. Miután minőségik tartalmat írtál, népszerűsítsd a bejegyzéseidet, hogy még szélesebb közönséget érj el.

Ezt megteheted organikusan - a közösségi média platformokon való megosztásukkal és hírlevéllel. Vagy fizetett hirdetésekkel (PPC). Mindkettő fontos a marketingstratégiád szempontjából, és valamikor érdemes is megtenned.

Az organikus megközelítés lehetővé teszi, hogy tartós kommunikációs áramlatot hozzon létre ügyfeleivel. A fizetett hirdetés segít megmutatni tartalmaidat a megfelelő közönségnek azért, hogy gyorsabban növeld a webhelyed látogatottságát, ami a SEO teljesítményednek is kedvez.

Amennyiben külsős segítségre van szükséged, hogy az oldalad a Google listájában előkelő helyen szerepeljen, keress minket bizalommal!

https://frik.hu/hu/szolgaltatasaink/optimalizalas

 

ABOUT US

Through expertise and reliability, Fehér Rendszerház Informatikai Kft. has been growing confidently since its establishment in 2008. The best feedback from our partners is that we are fair, efficient and flexible. Our work is characterized by fully satisfying the needs of our customers from pre-arranged to on-the-fly requests.

Facebook

Opening hours

Our contact details:

Phone: +36-30/610-1027

Email: info@frik.hu

Opening hours: 

Monday- Thursday: 09:30-17:30

Friday: 09:30-16:30

 

opten minosites a hun 2022