FRIK - Keresőoptimalizálás
Weblapok tartalma
Készen van már a weboldal, de nincs rajta szöveg? Se kedve, se ideje nincsen arra, hogy megírja? Ön is a saját szakmájában profi, ahogyan mi is! Nem csak weblapját készítjük el, de vállaljuk annak szöveges tartalommal való feltöltését is! Egy weboldal szöveges taralmának megírásánál nem csak az a fontos, hogy közérthető és hiteles legyen, stílusában pedig tükrözze a cégünkről/vállalkozásunkról kommunikálni kívánt képet, de azt is figyelembe kell venni, hogy a célközösségünk hogyan keres rá szolgáltatásainkra a Google-ben. Az általunk szövegezett weboldalak 90%-a a beírt keresési szavakra, kifejezésekre az első oldalon jelennek meg a Google keresőjében.
Weblap szövegíráson kívül vállaljuk blogok kezelését, a cikkek megírásától kezdve a jogtiszta és szabadon felhasználható képek kereséséig, szerkesztéséig.
Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, röviden SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítására szolgál. Gyakorlatilag egy internetes marketing stratégia, ami a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat veszi figyelembe.
Egy megfelelően SEO-zott weboldal drága marketing kampányok nélkül is előre kerül a pl. Google keresőjében, ami még több organikus (ingyenesen elért) látogatót, még több potenciális vevőt hoz Önnek.
Kezdőoldal-irányítás:
Egy jól optimalizált SEO releváns érdeklődőket irányít a kezdőoldalra. Ez a kulcsa annak, hogy organikus (nem fizetett hirdetésekből származó) eléréseket is tudjunk generálni. Akkor jó egy főoldal, ha informatív, megfelelően használja a releváns kulcsszavakat, illetve kifejezetten annak megfelelő a kialakítása, hogy azon keresztül a látogatók valamilyen konverziót hajtsanak végre (konverzió lehet a sikeres vásárlás, árajánlatkérés, egy kapcsolatfelvétel, vagy bármi, ami számunkra eredmény).
Tartalmi célok:
Azért nagyon fontos a weblap tartalmi meghatározása, mert úgy tekinti relevánsnak oldalunkat a Google, ha megtalálhatóak rajta a keresett információk. Fontos figyelni például a szöveges tartalom arányára egy weboldalon, ezért blogokra, értékesítési szövegekre van szükségünk ahhoz, hogy a Google szakértőnek tekintsen minket a témánkban, és előbbre helyezze oldalunkat. Fontos, hogy megtaláljuk, mi az, amivel igazán érdemes az oldalunkon foglalkozni ahhoz, hogy konverziókat érjünk el újra és újra. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy SEO-szakemberek megpróbálnak jó helyezést elérni olyan kulcsszavakra, melyek témájában az oldalunk nem rendelkezik jó minőségű tartalommal, ez pedig inkább ront a helyezésünkön.
Google eszközök
Egy megfelelően keresőoptimalizált weboldal minden Google által biztosított eszközön elérhető lesz. A Google termékek közül nem egyre maga a SEO-zás folyamata során is szükség van, ilyenek például a kulcsszótervező, vagy a Google Trends. Bármilyen kulcsszavakban gondolkodunk is friss weboldalunk kapcsán, mindenképpen érdemes ellenőrizni azt, hogy különböző időtávokon mennyire volt keresett az adott kifejezés.
Google barát motor
Akkor lesz a webhely igazán kereső-barát, ha olyan információt nyújt a látogatóknak, amit keresnek. Az a legfontosabb, hogy jó minőségű tartalmakat helyezzünk el az oldalakon. Elengedhetetlen a kulcsszavak használata, érdemes azonban arra figyelnünk, hogy ne töltsük meg kötelező érvényűen kulcsszavakkal az oldalt.
Reszponzív
A reszponzív kialakítás segítségével a weboldal automatikusan alkalmazkodik az eszközhöz, amin megjelenítjük, ezáltal elérve az optimális felhasználói élményt. Az egyik legfontosabb előny, amit a reszponzivitás által nyerhetünk, hogy csökken a visszafordulási arány, mivel a mobil eszközökről érkező látogatók is teljesen felhasználóbarát módon tudják használni ezeket az oldalakat. A Google sorba rendezése során figyeli a látogatás – visszafordulás arányát is. Egyszerű a módszer, amivel láthatjuk, hogy reszponzív weboldalt látogatunk-e éppen: ha a böngésző szélénél fogva csökkenteni kezdjük az ablak méretét, figyeljük meg, hogy a kép- betűméretek, és az elrendezés is folyamatosan változik-e, mert ha igen, reszponzív oldallal van dolgunk.
Mobil megjelenés
Napjainkban a mobil megjelenés kialakítása kiemelten fontos, kutatások szerint 2014-ben már többen interneteztek mobil eszközről, nagy eséllyel az Ön weboldalának látogatói körében is azóta inkább csak növekedett ez a tendencia. 2015-ös algoritmus frissítés óta a Google találati sorrendjét adott keresésre az is befolyásolja, hogy az oldal mobilbarát-e. Általánosságban véve akkor lesz a weboldal mobilbarát (felhasználói szemmel nézve, nem csak a keresőrobotok tekintetében), ha különböző nagyságú mobileszközökön könnyen látható az oldal anélkül, hogy mindez kicsinyítést-nagyítást, vagy elforgatást igényelne.
H1, H2, H3
A keresőben nagyon komoly jelentősége van a címsorok használatának. Fontos, hogy kiaknázzuk a bennük rejlő lehetőségeket, ugyanis nem mindegy SEO szempontjából, hogy milyen hosszúságúak, illetve mit tartalmaznak. Általánosságban véve a címsor az oldal témájának rövid megnevezése. Használható például úgy, hogy a H1 blokkba kerül a kategória neve, rövid leírása, ha termékoldalunk van, akkor pedig adott termék nevét érdemes ide feltüntetni. Ez esetben a H2 címsorral ellátott szöveg lesz az alcímünk, ami arra szolgál, hogy kisebb, átláthatóbb részekké tagolja a tartalmat. A szabvány H1-H6-ig teszi lehetővé az alcímek definiálását. Nem csak a Google tekinti relevánsabbnak az oldalunkat címsorok megfelelő használatával, hanem tudományosan bizonyított, hogy az emberek sokkal szívesebben olvasnak végig egy tagolt szöveget.