Alkalmazottak bevonása a szervezeti változások során avagy hogyan reagálnak az alkalmazottak egy ERP rendszer bevezetésére

Amikor egy cégvezető arra az elhatározásra jut, hogy az addigi adhoc jellegű folyamatait szeretné automatizálni, professzionálissá alakítani egy ERP rendszer segítségével az egyik legnagyobb kihívás, hogy az adatok átültetése mellett a munkatársak edukálása, hogy ők is átszokjanak az új céges működésbe. A mai bejegyzésünkben ezt a témát jártuk körbe.

1. Fejlessz ki egy stratégiát


Egy hatékony változáskezelési stratégia alapvető az alkalmazottak bevonásában és támogatásában a projekt minden szakaszában.

A stratégia kidolgozása során vegyük figyelembe a következő kérdéseket:

  • Mik a változási kezdeményezés konkrét céljai, és hogyan hatnak ezek a különböző osztályokra és csapatokra?
  • Kik a kulcsszereplők, és milyen szerepet játszanak a változás előmozdításában?
  • Milyen lehetséges kockázatokkal jár a változás, és milyen mérséklési stratégiákat alkalmazhatunk?
  • Összhangban van-e a változás a vállalat kultúrájával és értékeivel?
  • Hogyan vonhatjuk be az alkalmazottakat a projekt tevékenységeibe, például az igények felmérésébe?

Ezen kérdéseken túlmenően a stratégiának részletes ütemtervet kell nyújtania az egész változási folyamatra vonatkozóan, beleértve a mérföldköveket és a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI-k avagy Key Performance Indicator,).

Fontos továbbá az esetleges ellenállási pontok azonosítása és ezek kezelésére irányuló terv kidolgozása.

Végső soron a stratégia egy élő dokumentumként kell, hogy működjön, amely a projekt előrehaladtával fejlődik, és biztosítja, hogy továbbra is összhangban legyen a szervezet céljaival és az alkalmazottak igényeivel.

2. Kommunikálj hatékonyan


Világos, következetes és átlátható kommunikáció nélkül még a legjobban megtervezett kezdeményezések is kudarcot vallhatnak.

Az alkalmazottaknak meg kell érteniük, hogy nemcsak mi változik, hanem azt is, hogy miért van szükség a változásokra, hogyan fogják azokat végrehajtani, és hogyan hatnak majd az egyéni szerepeikre. Ez az érthetőség csökkenti a bizonytalanságot és bizalmat épít a változást vezető vezetők és az új rendszer iránt.

  • A fontos a rendszeres és alapozott tájékoztatás: Nyújts rendszeres tájékoztatást a változási folyamat során, több csatornán keresztül, például e-mailben, heti megbeszélések során.
  • Kétirányú párbeszéd: Ösztönözd a visszajelzéseket és kérdéseket az alkalmazottaktól kérdőíveken és kérdezz-felelek üléseken keresztül.
  • Személyre szabott üzenetküldés: A szervezeten belüli különböző csoportoknak eltérő aggodalmaik és igényeik lesznek. Igazítsd a kommunikációt ezekhez a különbségekhez, biztosítva, hogy az üzenetek minden csoport számára relevánsak legyenek.

3. Helyezd előtérbe az alkalmazotti képzést


A képzés kulcsfontosságú eleme a sikeres változáskezelésnek, különösen egy ERP-bevezetés során. Megfelelő képzés nélkül az alkalmazottak küzdeni fognak az új eszközökkel, ami frusztrációhoz, csökkent termelékenységhez és tartós működési zavarokhoz vezethet.

Az alkalmazotti képzés hatékonyságának maximalizálása érdekében fontold meg az alábbi stratégiákat:

  • Legyen átfogó: Tervezd meg a képzési programokat úgy, hogy lefedjék a változások által érintett összes funkcionális területet. Ez biztosítja, hogy minden szinten és osztályon rendelkezzenek az új folyamatokhoz és technológiákhoz szükséges készségekkel, vezetőkkel. A dedikált vezető kinevezése amiatt is fontos, mert minden területet más jogosultsággal érdemes ellátni, hiszen nem ugyanaz vonatkozik egy ügyfélszolgálatosra, mint egy pénzügyi vezetőre.
  • Változatos tanulási formák: Ismerd fel, hogy az alkalmazottaknak különböző tanulási preferenciái vannak, és építs be különféle képzési módszereket, például személyes workshopokat, online modulokat és egyéni coachingot.
  • Folyamatos tanulás és támogatás: A folyamatos tanulás megerősíti a készségeket, és segíti az alkalmazottakat, hogy lépést tartsanak a bevezetést követő változásokkal. Érdemes biztosítani folyamatos tanulási lehetőségeket és erőforrásokat, például ismétlő kurzusokat, igény szerinti oktatóvideókat és valós idejű támogatást nyújtó ügyfélszolgálatot.

Mi a FRIK-nél kiemelten biztosítjuk a gyors ügyfélszolgálatot, support segítséget, valamint elérhető az ügyvitel működését alaposan összegző belső tudástárunk is.

4. Értékeld a változáskezelési erőfeszítéseket

Ez magában foglalja nemcsak az előre meghatározott KPI-khez viszonyított haladás mérését, hanem az alkalmazottaktól érkező visszajelzések aktív gyűjtését is.

Az értékelés során figyelembe veendő kulcskomponensek:

  • Teljesítménymutatók: Azonosítsd és kövesd nyomon azokat a mutatókat, amelyek összhangban vannak a változási célokkal. Ilyenek lehetnek például a termelékenységi mutatók, az alkalmazotti elégedettségi pontszámok vagy a felhasználói elfogadottsági arányok.
  • Visszacsatolási körök: Hozz létre visszacsatolási mechanizmusokat, amelyek lehetővé teszik az alkalmazottak számára, hogy kifejezzék aggályaikat és kihívásaikat. Ezeket a visszajelzéseket kérdőíveken, fókuszcsoportokon vagy informális beszélgetéseken keresztül gyűjtheted be. Használd ezt az információt arra, hogy azonosítsd azokat a területeket, ahol további támogatásra vagy kiigazításokra van szükség.
  • Alkalmazkodás és finomhangolás: A változáskezelés nem lineáris folyamat. Készülj fel arra, hogy a gyűjtött adatok és visszajelzések alapján igazítsd a megközelítésedet. Ez magában foglalhatja a kommunikációs stratégia felülvizsgálatát, a képzési programok finomítását vagy a felmerült váratlan akadályok kezelését.

További információ az alkalmazotti elkötelezettségről

Az alkalmazotti elkötelezettség biztosítása a szervezeti változások során kihívást jelenthet. Azonban a megfelelő változáskezelési stratégia képes arra, hogy felhatalmazza az alkalmazottakat a vállalat jövőképének megvalósítására.

Ha többet szeretnél megtudni, nemcsak egy ERP rendszerre, hanem egy veled együtt gondolkodú csapatra van szükséged, támogatással, közös folyamatépítéssel, elérhető ügyfélszolgálattal, vedd fel velünk a kapcsolatot!

ÜBER UNS

Bei der Fehér Rendszerház Informatikai Kft. vertreten wir seit unserer Gründung im Jahr 2008 mit selbstsicherer Entwicklung das Fachwissen und die Verlässlichkeit in der Informatik. Aus den Rückmeldungen von unseren Partnern gefallen uns die am meisten, dass wir korrekt, wirksam und flexibel sind. Unsere Arbeitsverrichtung wird von der umfassenden Erfüllung der Ansprüche und Bitten unserer Kunden – egal ob es um die vorher besprochenen Themen oder während der Arbeit aufgekommenen Fragen geht – gekennzeichnet.

Facebook

Öffnungszeiten

Unsere Kontaktdaten finden Sie weiter unten

Telefonnummer : +36-30/610-1027

Email: info@frik.hu

Öffnungszeiten: 

Montag- Donnerstag: 09:30-17:30

Freitag: 09:30-16:30

 

opten minosites a hun 2022