Mi számít jó weboldal szövegnek, webtartalomnak

Mi számít jó weboldal szövegnek, webtartalomnak

A közelmúltban átbeszéltük, hogyan is kell optimalizálni a weboldaladat, a mai témánk pedig a megfelelő webtartalmak előállítása.

A jó tartalom az, ami kiemeli egy weboldalt a tömegből, és a megfelelő üzenetet juttatja el a vásárlók szívébe és elméjébe. Egy weboldal sikerének elengedhetetlen összetevője a releváns tartalom.

De mi számít jó tartalomnak egy weboldalon?

Először nézzük át, mi alkotja egy weboldal tartalmát?

A weboldal tartalma magában foglalja a felhasználók által tapasztalt szöveget, képeket, hangokat, videókat és animációkat. A weboldal tartalma az a legfontosabb eszköz, amelyet felhasználhat a marketingstratégiája eléréséhez, és kommunikálhat ügyfeleivel a márkájáról. Lényeges, hogy ezen a tartalmak nem csak üzenetileg legyenek relevánsak, hanem olyan kulcsszavakat használjunk, amelyek keresőoptimalizálás szempontjából is relevánsak.

Nézzük meg a három fő típusú webes tartalmat:

  • Az írott webes tartalomnak a weboldal összes többi tartalmát tájékoztatnia kell. Tartalmazhat hívást a cselekvésre vagy rövid termékleírást a landing oldalán, esettanulmányokat, e-könyveket, tanúsítványokat és blogokat.
  • A grafikus tartalom fotókat, adatlapokat, infografikákat, márkás képeket és adatvizualizációkat tartalmaz. A grafikus tartalom általában írott és videótartalommal is támogatott, és lehetőséget ad arra, hogy a közönség megjelenítse, miről szól a márkája.
  • A videó és az audio nagyon értékes tartalmi elemek, ideértve magyarázó videókat, podcasteket (mint például az ERP-Percek podcastünk) és esetleg a zenét.

Az írott tartalom vitathatatlanul a legfontosabb tartalom a weboldalán. Az optimális SEO érdekében a weboldalaknak oldalanként átlagosan 650-3000 szóval kell rendelkezniük. A Google szabványainak megfelelően az 300 szónál kevesebb szót tartalmazó weboldalak "vékony" kategóriába tartoznak, és valószínűleg nem fognak olyan magasan rangsorolódni a keresési találatokban.

Rendben, most már értjük, hogy mi az a weboldali tartalom. De hogyan írhatunk jó weboldali tartalmat?

 1. lépés - Ismerd meg a közönséged.

Amikor weboldalt készítesz, nem magadnad teszed, hanem egy közönségnek. Persze élvezheted előnyeit, de a tartalomnál amire mindenképp figyelni kell, hogy a közönség számára megfelelő legyen.

Ha nem ismered a saját célközönséged, a terméked/szolgáltatásod se fog tudni elkerülni a fizetőképes közönséghez.

Hasznos lehet megnézni a versenytársak tartalmait, lásd, hogy mi működik a piacon és ezt formáld a saját nézetedre, saját gondolaidra.

2. Világos, tömör, érthető

Érezted már, hogy megfájdult a fejed egy-egy bonyolult, túlgondolt szöveg kapcsán? Ha a weboldalának tartalma azt eredményezi, hogy az emberek elakadnak és dadognak az olvasás közben, probléma van.

3. Használd ki a médiumok erejét

Természetesen a szöveg kiemelten fontos, azonban szárazzá, unalmassá teheti a weboldalt, ha nem használsz egyéb médiumokat. Egy-egy fénykép, videó, vagy akár egy informatív és szórakoztató podcast segíthet a témát elmélyíteni, illetve kiegészíteni.

Például egy könnyen olvasható táblázat vagy grafikon is jobban elmagyarázhat egy összetett témát, mint pusztán a szöveg.

4. Rövid, tömör, cselekvésre való felhívás (CTA – Call to Action)

Bármilyen tevékenységet is szeretnél (értékesítés, vásárlás befejezése, űrlap kitöltése, stb) tedd egyértelművé a weboldal látogatói számára egy világos cselekvési hívással (CTA). Ha nem tudják, mit kellene tenniük, akkor valószínűleg nem fogják megtenni.

A CTA-knak egy tevékenységre kell összpontosítaniuk egyszerre - ne kérj meg valakit, hogy három különböző dolgot végezzen ugyanabban az időben - sosem fogják mindent megjegyezni, és elriaszthatja őket a kérések mennyiségétől.

Egy jó CTA tömör, egyértelmű és cselekvésre ösztönző.

5. SEO optimalizáció

A jó weboldali tartalom SEO-optimalizált. Dióhéjban ez azt jelenti, hogy olyan módon van megírva, hogy vonzó legyen a keresőmotorok számára, és természetesen az emberek számára is. Az SEO-optimalizált tartalom tartalmazza az értékes kulcsszavakat, amelyeket a közönség keres a szövegben.

A keresőmotorok célja, hogy az emberek gyorsan, hatékonyan és pontosan megtalálják az általuk keresett információt. A kulcs az, hogy ismerjük ezeket a kulcsszavakat, és pontosan tudjuk, mit keres, mire van szüksége a közönségnek.

Az SEO-optimalizált tartalom írásához végezz néhány kulcsszókutatást. Ha tudod, mit keres a kívánt közönséged, tudod, milyen szavakat és kifejezéseket kell belefoglalni a weboldal tartalmába. Ez valamelyest segíthet a keresőmotor-eredményekben.

Kész vagy a tartalmakkal, de honnan tudod, hogy ezek megfelelők-e a céljaidhoz?

Ha a tartalmad jó, akkor észreveheted, hogy nő a látogatószám, növekszik a konverziók száma és fokozódik az aktivitás a weboldaladon. A jó tartalom jutalmazva lesz a keresőmotorok és a weboldal látogatói által egyaránt. A keresőmotorok magasabbra rangsorolják a jó weboldali tartalmat a keresési találatok között, és a weboldal látogatói nagyobb valószínűséggel követik a CTA-kat (hívás a cselekvésre) és végrehajtják azokat a tevékenységeket a weboldaladon, amelyeket szeretnél, hogy végezzenek.

Amennyiben külsős segítségre lenne szükséged, keress minket bizalommal az alábbi űrlap kitöltésével:

https://frik.hu/hu/ajanlatkeres

Rólunk

A Fehér Rendszerház Informatikai Kft. 2008-as megalakulása óta magabiztosan fejlődve képviseli a szakértelmet és a megbízhatóságot az informatikában.

Mindig rugalmasan kezeljük a partnereink igényeit, és a teljes munkafolyamat során konzultálunk velük minden részletről. Tehát már akkor érdemes felkeresnie minket, ha még csak a tervezés korai szakaszainál jár, hiszen mi az elképzeléseihez alkalmazkodva tudunk olyan megoldásokat felkínálni, amikre Önnek tapasztalataink alapján szüksége van.

Mi jelenleg is azt az Ügyviteli Rendszert használjuk, aminek az előnyeit részletezzük az oldal menüpontjai alatt. Éppen ezért rengeteg tapasztalatot tudunk megosztani Önnel a tényleges gyakorlati használattal kapcsolatban.

Számos helyzetben szükségünk van arra, hogy akkor is kiválóan tudjunk egymással dolgozni, ha éppen nem ugyanonnan végezzük a munkánkat. Ha Ön is szeretné ezt a stabilitást, és rugalmasságot a cége életének részévé tenni, keressen minket!

Facebook

Nyitvatartás

Alább tekintheti meg elérhetőségeinket

Telefon: +36-70/360-2777

Email: info@frik.hu

Nyitvatartás: 

Hétfő - Csütörtök: 09:00-17:00

Péntek: 09:00-16:00

 

opten minosites a hun 2022