A közelmúltban átbeszéltük, hogyan is kell optimalizálni a weboldaladat, a mai témánk pedig a megfelelő webtartalmak előállítása.
A jó tartalom az, ami kiemeli egy weboldalt a tömegből, és a megfelelő üzenetet juttatja el a vásárlók szívébe és elméjébe. Egy weboldal sikerének elengedhetetlen összetevője a releváns tartalom.
De mi számít jó tartalomnak egy weboldalon?
Először nézzük át, mi alkotja egy weboldal tartalmát?
A weboldal tartalma magában foglalja a felhasználók által tapasztalt szöveget, képeket, hangokat, videókat és animációkat. A weboldal tartalma az a legfontosabb eszköz, amelyet felhasználhat a marketingstratégiája eléréséhez, és kommunikálhat ügyfeleivel a márkájáról. Lényeges, hogy ezen a tartalmak nem csak üzenetileg legyenek relevánsak, hanem olyan kulcsszavakat használjunk, amelyek keresőoptimalizálás szempontjából is relevánsak.
Nézzük meg a három fő típusú webes tartalmat:
- Az írott webes tartalomnak a weboldal összes többi tartalmát tájékoztatnia kell. Tartalmazhat hívást a cselekvésre vagy rövid termékleírást a landing oldalán, esettanulmányokat, e-könyveket, tanúsítványokat és blogokat.
- A grafikus tartalom fotókat, adatlapokat, infografikákat, márkás képeket és adatvizualizációkat tartalmaz. A grafikus tartalom általában írott és videótartalommal is támogatott, és lehetőséget ad arra, hogy a közönség megjelenítse, miről szól a márkája.
- A videó és az audio nagyon értékes tartalmi elemek, ideértve magyarázó videókat, podcasteket (mint például az ERP-Percek podcastünk) és esetleg a zenét.
Az írott tartalom vitathatatlanul a legfontosabb tartalom a weboldalán. Az optimális SEO érdekében a weboldalaknak oldalanként átlagosan 650-3000 szóval kell rendelkezniük. A Google szabványainak megfelelően az 300 szónál kevesebb szót tartalmazó weboldalak "vékony" kategóriába tartoznak, és valószínűleg nem fognak olyan magasan rangsorolódni a keresési találatokban.
Rendben, most már értjük, hogy mi az a weboldali tartalom. De hogyan írhatunk jó weboldali tartalmat?
1. lépés - Ismerd meg a közönséged.
Amikor weboldalt készítesz, nem magadnad teszed, hanem egy közönségnek. Persze élvezheted előnyeit, de a tartalomnál amire mindenképp figyelni kell, hogy a közönség számára megfelelő legyen.
Ha nem ismered a saját célközönséged, a terméked/szolgáltatásod se fog tudni elkerülni a fizetőképes közönséghez.
Hasznos lehet megnézni a versenytársak tartalmait, lásd, hogy mi működik a piacon és ezt formáld a saját nézetedre, saját gondolaidra.
2. Világos, tömör, érthető
Érezted már, hogy megfájdult a fejed egy-egy bonyolult, túlgondolt szöveg kapcsán? Ha a weboldalának tartalma azt eredményezi, hogy az emberek elakadnak és dadognak az olvasás közben, probléma van.
3. Használd ki a médiumok erejét
Természetesen a szöveg kiemelten fontos, azonban szárazzá, unalmassá teheti a weboldalt, ha nem használsz egyéb médiumokat. Egy-egy fénykép, videó, vagy akár egy informatív és szórakoztató podcast segíthet a témát elmélyíteni, illetve kiegészíteni.
Például egy könnyen olvasható táblázat vagy grafikon is jobban elmagyarázhat egy összetett témát, mint pusztán a szöveg.
4. Rövid, tömör, cselekvésre való felhívás (CTA – Call to Action)
Bármilyen tevékenységet is szeretnél (értékesítés, vásárlás befejezése, űrlap kitöltése, stb) tedd egyértelművé a weboldal látogatói számára egy világos cselekvési hívással (CTA). Ha nem tudják, mit kellene tenniük, akkor valószínűleg nem fogják megtenni.
A CTA-knak egy tevékenységre kell összpontosítaniuk egyszerre - ne kérj meg valakit, hogy három különböző dolgot végezzen ugyanabban az időben - sosem fogják mindent megjegyezni, és elriaszthatja őket a kérések mennyiségétől.
Egy jó CTA tömör, egyértelmű és cselekvésre ösztönző.
5. SEO optimalizáció
A jó weboldali tartalom SEO-optimalizált. Dióhéjban ez azt jelenti, hogy olyan módon van megírva, hogy vonzó legyen a keresőmotorok számára, és természetesen az emberek számára is. Az SEO-optimalizált tartalom tartalmazza az értékes kulcsszavakat, amelyeket a közönség keres a szövegben.
A keresőmotorok célja, hogy az emberek gyorsan, hatékonyan és pontosan megtalálják az általuk keresett információt. A kulcs az, hogy ismerjük ezeket a kulcsszavakat, és pontosan tudjuk, mit keres, mire van szüksége a közönségnek.
Az SEO-optimalizált tartalom írásához végezz néhány kulcsszókutatást. Ha tudod, mit keres a kívánt közönséged, tudod, milyen szavakat és kifejezéseket kell belefoglalni a weboldal tartalmába. Ez valamelyest segíthet a keresőmotor-eredményekben.
Kész vagy a tartalmakkal, de honnan tudod, hogy ezek megfelelők-e a céljaidhoz?
Ha a tartalmad jó, akkor észreveheted, hogy nő a látogatószám, növekszik a konverziók száma és fokozódik az aktivitás a weboldaladon. A jó tartalom jutalmazva lesz a keresőmotorok és a weboldal látogatói által egyaránt. A keresőmotorok magasabbra rangsorolják a jó weboldali tartalmat a keresési találatok között, és a weboldal látogatói nagyobb valószínűséggel követik a CTA-kat (hívás a cselekvésre) és végrehajtják azokat a tevékenységeket a weboldaladon, amelyeket szeretnél, hogy végezzenek.
Amennyiben külsős segítségre lenne szükséged, keress minket bizalommal az alábbi űrlap kitöltésével: