15 funkció, ami nélkülözhetetlen egy sikeres webáruházhoz

15 funkció, ami nélkülözhetetlen egy sikeres webáruházhoz

Amennyiben online szeretnéd értékesíteni termékeidet, az egyik legegyszerűbb és legnépszerűbb megoldás egy e-kereskedelmi webshopot létrehozni. Az online webáruházak egy helyen egyesítik a termékek létrehozásához, kezeléséhez és értékesítéséhez szükséges összes összetevőt. Amikor létrehozod online áruházadat, ügyelj arra, hogy minden létfontosságú jellemző telepítve legyen. Ne aggódj, a cikkünkben részletesen kielemezzük ezeket a pontokat. Ezek a jellemzők együttesen hozzájárulnak ahhoz, hogy a webáruház valódi "minden az egyben" megoldásként működjön.

  1. Részletes termékleírás

Legyenek bármilyen jók a termékeid, a vásárlók nem fogják tudni, hogy nélkülözhetetlen az életükből, ha nem párosítasz hozzá megfelelő és releváns leírást. A pontos és teljes körű információk lehetővé teszik, hogy az ügyfelek pontosan megértsék a terméket és megalapozott döntést tudjanak hozni. Ideális esetben a vásárló a több fényképet is meg tud tekinteni a termékekről, legyen az közeli, távoli, nagyított nézetbeli stb. Érdemes erre is figyelni, ez is olyan eszköz, ami megadja a végső löketet ahhoz, hogy a mi termékünket válassza az ügyfél. Ahhoz, hogy egy termékről több fényképet is megjeleníthessen webhelyén, az áruház termékgalériájának lehetővé kell tennie több fénykép feltöltését és megtekintését terméklistánként.

  1. Termék testreszabása

Mindenkinek jól esik, ha egyedinek, különlegesnek érezheti magát. A vásárlók számára a termékek személyre szabásával megadhatjuk ezt a vásárlói élményt. Egy monogram hozzáadásával, egy mondat gravírozásával, egy egyedi szín vagy design megváltoztatásával lehetőséget kap a vásárló a testreszabáshoz, amitől jobban magáénak fogja érezni, ami egy meggyőző érv lehet a termék megvétele mellett. Az áruháza bevásárlókosaras alkalmazásának lehetővé kell tennie, hogy a vásárlók megadhassák a testreszabási utasításokat.

  1. Keresztértékesítés

Ez a funkció lehetővé teszi, hogy a kapcsolódó termékeket egy oldalon népszerűsítsed. A keresztértékesítés, más néven szuggesztív eladás a pénztárfolyamat során történik, és azt jelenti, hogy más termékeket vagy szolgáltatásokat ajánl a vásárlónak a korábbi vásárlás alapján. A keresztértékesítés jól ismert módszer arra, hogy növelje a vásárló teljes vásárlási értékét egyetlen látogatás során a webáruházadban.

  1. Promóciók

A kuponkódok, ajándékutalványok, hűség- és jutalomprogramok vagy bármilyen más különleges ajánlat mind lehetőségek a vásárlók vonzására. Mivel e funkció összetettsége változó, kritikus fontosságú megvizsgálni, hogy az egyes áruházi megoldások milyen tudással rendelkeznek, illetve mivel nem. Egyes webáruházak például csak egy meghatározott százalékos vagy fix ár levonását teszik lehetővé. Más áruházak különleges promóciókat, például a „buy one get one free” (egyet fizet, kettőt kap) ajánlatot tudnak engedélyezni.

  1. Közösségi média felületek

Ma már számos közösségi média felület segítségét és erejét használhatjuk ki (Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, Youtube, Twitter (X Corporate), Linkedin vagy akár a Z generáció körében népszerű Tiktok bázisát). Az ügyfelek manapság már ezeken a platformokon szeretnek kapcsolatba lépni a vállalkozásokkal. A vásárlók kihasználva a közösség erejét, együttes erővel beszélik meg a közösségi média platformokon, hogy milyen ajánlatokat vagy kuponokat szerezzenek be, hol vásároljanak, illetve ajánlják barátaiknak a vállalkozás termékeit. Emellett gyakran előfordul, hogy az ügyfelek a különböző közösségi médiaoldalakon véleményezni és értékelni szeretnék a vállalkozásokat. Egy e-kereskedelmi áruháznak tartalmaznia kell a legtöbb, ha nem az összes ilyen interakció megkönnyítéséhez szükséges funkciókat.

  1. Fizetési szolgáltatások

Egy minőségi online webáruháznál elvárás, hogy támogassa a különböző online vásárlói fizetési átjárókat, mint pl a Paypal vagy a Strike. Ellenőrizd, hogy az általad használt rendszerek támogatják-e a különböző fizetési módokat, mint pl a netbankolás, hitelkártyák, betéti kártyák, digitális pénztárak, stb. Ez segít a kosárelhagyás elkerülésében, amikor a vásárlók fizetés nélkül hagyják el az oldaladat, mert nem találják a számukra preferált fizetési módot.

  1. Integrált szállítási megoldások

A Bluedart, Delhivery, DHL és FedEx néhány a legkiemelkedőbb csomag- és futárszolgálati hálózatok közül. Ahhoz, hogy biztosítani tudjad, hogy az ügyfeleid időben megkapják a termékeiket, integrálnod kell az internetes áruházadat, legalább egy vagy több hasonló szállítási partnerrel. Győzödj meg arról, hogy a futárszolgálatok elérhetőek azokon a területeken, ahol az ügyfeleid laknak. Fontos, hogy kapcsolatban legyél több futárszolgálattal is, hogy a szállítási lehetőségek következetesek legyenek abban az esetben is, ha az egyik szolgáltatás váratlanul meghibásodik.

  1. Sebesség és tárolókapacitás.

Számos tényező befolyásolja egy webáruház sebességét, amit előre megjósolni nem mindig a legegyszerűbb feladat. A legjobb módja annak, hogy ezt meghatározd, ha meglátogatod az áruházad pár kiemelt szolgáltatását, és megfigyeled, van-e késedelem a feldolgozás közben. Így kiszűrheted, hogy hol van a probléma. Az ügyfelek vásárlás nélkül elhagyják a webáruházadat, ha lassú az oldal, ráadásul kellemetlen első benyomást is kelt az ügyfelekben. Szükséged lesz elegendő tárhelyre és szélessávú átvitelre a weboldalad számára. Még ha az online webáruházad a kezdetekben kicsi is, fontos előre figyelni arra, hogy legyen kapacitás a bővüléshez anélkül, hogy később magasabb számlát kapjál.

  1. Harmadik féllel való integráció

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy egy online vállalkozáshoz számos különböző eszközöket és szoftvereket érdemes használni, kezdve a könyveléstől, az ügyfélkapcsolat-kezeléséig, különböző megoldásokkal. Ideális esetben az eszközöknek többhöz is kellene integrálódnia vagy párhuzamosan működniük a maximális eredmény érdekében.  Az e-kereskedelmi áruházadnak különösen olyan sok más üzleti eszközzel kell integrálódnia, amennyivel csak lehetséges. Továbbá, számos API-t (alkalmazásprogramozási interfészt) lehet használni további funkciók és eszközök eléréséhez és integrálásához. Amikor egy e-kereskedelmi áruházat választasz, fontos figyelembe venni a támogatott harmadik féltől származó megoldásokat, valamint az API-k könyvtárának szélességét és mélységét.

  1. Azonnal használható, kész sablonok

Az e-kereskedelmi áruház egyik lényeges jellemzője, hogy hozzáférést kell kapnod különböző sablonokhoz, amelyekkel testre szabhatod az oldalakat. Ha nem vagy jártas webfejlesztő, a már előre tervezett weboldal sablonok megkönnyítik az áruház beállítását. Az e-kereskedelmi rendszernek széles választékú sablonstílust kell kínálnia, és lehetővé kell tennie a testreszabás bizonyos szintjét. Például választhatsz kategóriák vagy iparágak szerinti sablonokat, például sport vagy ruházati üzlet témái. Ez a stratégia figyelembe veszi az adott üzleti típus aktuális design- és szín trendjeit, ami megkönnyíti az indulást.

  1. Digitális termékek

Azok a termékek, amelyek korábban fizikai formában voltak elérhetőek (CD-k, kazetták, DVD-k), mára digitális formában érhetők el az internet segítségével. Amennyiben az áruházad támogatja a digitális termékeket, például az e-bookokat és a zenéket, akkor azokat letölthetik az ügyfelek kérésére. A digitális formátumban letölthető termékek, ill szolgáltatások iránti igény folyamatosan nő (PDF fájlok, zene, videófájlok, stb). Az áruházadnak mindenképpen támogatnia kell ezeket a termékeket, mivel nincs szükség raktárhelyre, és jelentős nyereséget tudnak eredményezni.

  1. Keresőoptimalizálás

A SEO (Search Engine Optimization), vagyis a keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb e-kereskedelmi jellemzővé vált az elmúlt években. A legtöbb ügyfél a google segítségével keresi a megvásárlandó termékeit, emiatt is nélkülözhetetlen egy erős organikus elérés az online vállalkozása sikeréhez. A megfelelően kategorizált és optimalizált egyedi terméklapok és képek egyre fontosabbak ahhoz, hogy a webáruháza megjelenjen a keresőmotorok első találatai között.

  1. Mobilbarát weboldal

Az online vásárlók egyre inkább igénylik, hogy a webáruház okostelefonon vagy tablenek is optimalizált legyen, ezért fontos, hogy ezeken a platformokon is optimalizátl legyen az oldala. Ez a funkció egyre népszerűbb, de nem minden e-kereskedelmi megoldás rendelkezik mobilbarát weboldallal. Az e-kereskedelmi áruházadnak támogatnia kell az AMP-t (Accelerated Mobile Pages) a mobilhasználók számára, mivel ez elősegíti a keresőmotor-optimizálást.

  1. Elemzések, jelentések és analitikák

Az áruházadnak képesnek kell lennie a forgalom nyomon követésére, az eladások, visszatérítések és számlák figyelemmel kísérésére, hogy a lehető legtöbb információt vagy üzleti intelligenciát megkaphasd, ezáltal pontos képet kapjál a webáruházad működéséről. A nyomon követési és jelentéstételi funkciók mellett az e-kereskedelmi áruháznak eszközökkel kell rendelkeznie a forgalmi minták és az adatok elemzéséhez, valamint ahhoz, hogy hogyan interakcionálnak a vásárlók az oldalad oldalaival. Ezekre a kérdésekre választ adhat egy erős analitikai platform, amelyet be kell építeni az áruházadba.

  1. Értékelés és véleményezés

Minden áruháznak szükséges tartalmaznia egy szekciót az értékelésekre és a véleményezésre. Semmi sem biztosít nagyobb megerősítést annál, mintha elégedett ügyfelek véleményét olvashatjuk vállalkozásunkról. Emellett a negatív értékelésekből is építkezhetünk, segítik az áruház tulajdonosát a termék/szolgáltatás javításában. Az értékelések segítenek meghatározni, hogy melyik termékkel a legelégedettebbek az ügyfelek, ezáltal segítve a többieket, hogy ne vásároljanak hibás termékeket.

Rólunk

A Fehér Rendszerház Informatikai Kft. 2008-as megalakulása óta magabiztosan fejlődve képviseli a szakértelmet és a megbízhatóságot az informatikában.

Mindig rugalmasan kezeljük a partnereink igényeit, és a teljes munkafolyamat során konzultálunk velük minden részletről. Tehát már akkor érdemes felkeresnie minket, ha még csak a tervezés korai szakaszainál jár, hiszen mi az elképzeléseihez alkalmazkodva tudunk olyan megoldásokat felkínálni, amikre Önnek tapasztalataink alapján szüksége van.

Mi jelenleg is azt az Ügyviteli Rendszert használjuk, aminek az előnyeit részletezzük az oldal menüpontjai alatt. Éppen ezért rengeteg tapasztalatot tudunk megosztani Önnel a tényleges gyakorlati használattal kapcsolatban.

Számos helyzetben szükségünk van arra, hogy akkor is kiválóan tudjunk egymással dolgozni, ha éppen nem ugyanonnan végezzük a munkánkat. Ha Ön is szeretné ezt a stabilitást, és rugalmasságot a cége életének részévé tenni, keressen minket!

Facebook

Nyitvatartás

Alább tekintheti meg elérhetőségeinket

Telefon: +36-70/360-2777

Email: info@frik.hu

Nyitvatartás: 

Hétfő - Csütörtök: 09:00-17:00

Péntek: 09:00-16:00

 

opten minosites a hun 2022